Villkor

Betalning
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

Betalningsvillkor
Vi använder Klarna som betalningsförmedlare och erbjuder fakturabetalning (ingen fakturaavgift) delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning via bank.
Fullständiga betalvillkor hittar du här

Leverans och Frakt 
Beställningar skickas normalt sett samma dag eller första vardagen efter att beställningen gjorts om varan finns i lager. Leveranstiderna kan variera beroende av var i landet man bor.

Posten varubrev
Skickas samma dag om beställning läggs fram till kl 12.00 paketet levereras till dig om det går ner i brevlådan, annars kommer det till närmaste postombud och du får hämta där kostnad 49kr inom Sverige.

DHL Service point
Levereras till ditt närmaste DHL ombud kostnad 49kr inom Sverige och fraktfria leveranser över 2000kr.

DHL Företagspaket
Paket till företag? Ditt paket levereras direkt till företag. Vi skickar företagspaket innan klockan 12.00 direktleverans till företag under kontorstid, ingen avisering sker. Det är viktigt att någon är på plats för att ta emot paketet, annars försenas det med minst 2 arbetsdagar. kostnad 149kr inom Sverige.

Avvikelser
Det kan finnas tillfällen när vi inte skickar en beställning enligt ovan, till exempel när en vara är tillfälligt slut. Ibland vissa produkter kan skilja sig från bilden på webbsidan.

Ångrat köp
Kontakta oss alltid via mail eller telefon om ni vill returnera produkten och på så sätt utnyttja öppet köp (ångerrätten).
Som privatperson har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Vid nyttjande av ångerrätt betalar du (kunden) returfrakten. Så snart vi kan efter mottagande av returen genomför vi återbetalning eller kreditering av faktura beroende av valt betalsätt.

Du har inte ångerrätt om
Varan är använd, förpackningen är bruten eller om skyddsfilm är avtagen. För att ångerrätt skall kunna åberopas så krävs det att förpackningen skall vara i oskadd samt att varan skall vara oanvänd och ouppackad.

Retur
Mejla oss på e-postadress längst ner på sidan eller via kontaktformuläret och meddela att du vill utnyttja ångerrätten innan du skickar tillbaka några varor.
För att kunna ångra köpet måste varan vara i väsentligt oförändrat skick när den returneras, vi säljer inte begagnade varor på Refillbutiken. Detta betyder att varan endast får ha förändrats i obetydlig grad från tidpunkten då du tog emot varan. skyddsplast och dylikt inte får vara bruten. Är tejpen en gång borttagen på bläckpatronen, lasertoner eller trumma är den att betrakta som 100% förbrukad vad gäller värdet.
I de fallen där en använd vara lämnas tillbaka eller på annat sätt skadats av dig som kund har vi rätt att dra av värdeminskningen när vi återbetalar dig.

Ej utlöst order och retur
Om Refillbutiken får tillbaka en försändelse som inte lösts ut från utlämningsstället, förbehåller sig Refillbutiken rätten att debitera kostnader som uppstår i samband med denna retur.
(Detta gäller även om du ångrat ditt köp) 

Reklamationer
Vi gör alltid vårt yttersta för att du ska få varor av högsta kvalitet men ibland kan det bli fel. Om du har fått en skadad eller felaktig vara på en bläckpatron eller lasertoner ber vi dig att kontakta oss via e-postadressen längst ner på sidan eller via kontaktformuläret.
Om det visar sig att produkten inte är defekt så skickas den tillbaka till dig och du som kund får betala returfrakten och frakt tillbaka till dig. En felsökningsavgift på 100kr debiteras också i vissa fall.

Felbeställning
För att undvika missförstånd och felbeställningar är det viktigt att läsa genom specifikationen på orderbekräftelse och följesedel. Vid felbeställning så får kunden stå för frakten. 

Återbetalningar
Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur. Fakturor krediteras och skickas ut på nytt, kortbetalningar och direktbetalning via bank återbetalas via Klarna.

Kontaktinformation
Full kontaktinformation inklusive fysisk adress, e-mailadress och/eller telefonnummer till kundsupport samt organisationsnummer finns längst ner på varje sida i butiken.